El municipi continuarà el 9 de juliol en el nivell 4 del Pla Alfa
Sant Jaume dels Domenys continuarà demà dijous, 9 de juliol, en el nivell 4 del Pla Alfa, el màxim nivell d’alerta per risc d’incendi forestal. A més, s’ha establert la restricció d’accés a l’espai natural del Montmell-Marmellar.
La mesura coincideix amb l’incendi de vegetació forestal d’alta intensitat declarat al Pla de Manlleu, on s’han desplaçat diverses unitats terrestres dels serveis d’emergència i hi treballen també mitjans aeris.
Per facilitar les tasques d’extinció i el pas dels vehicles d’emergència, estan tallades la carretera T-244, a Aiguamúrcia, i la TP-2442, al terme municipal del Montmell, a la cruïlla amb la TV-2443.
Es demana a la població que extremi les precaucions, eviti qualsevol activitat que pugui provocar un incendi i no s’apropi a la zona afectada. També cal facilitar en tot moment la circulació de les unitats d’emergència i seguir les indicacions dels cossos operatius.
En cas que el fum afecti algun nucli habitat, es recomana confinar-se dins de casa, amb les portes i finestres tancades, i seguir atentament la informació dels canals oficials, com Bombers de la Generalitat i Protecció Civil, per si fos necessari adoptar alguna altra mesura extraordinària. Davant de qualsevol emergència, cal trucar al 112.
La informació sobre el nivell del Pla Alfa, les restriccions d’accés i l’evolució de la situació es pot consultar als canals oficials de la Generalitat.


