Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC)
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Penedès és el punt d’atenció més proper per a les persones consumidores i usuàries de Sant Jaume dels Domenys. El servei, ubicat a la plaça del Centre del Vendrell, ofereix informació i assessorament sobre els drets en matèria de consum, així com suport en la tramitació de queixes, reclamacions i denúncies derivades d’una relació de consum.
L’atenció es fa amb cita prèvia, que es pot sol·licitar per correu electrònic (consum@baixpenedes.cat) o per telèfon (977 157 170), indicant el nom, un telèfon de contacte i el motiu de la consulta.
L’OCIC s’adreça tant a persones consumidores com a empreses, i permet gestionar tres vies principals segons la situació:
– Reclamacions, quan s’ha demanat a una empresa o professional la reparació d’un dany i no s’ha obtingut resposta satisfactòria en un termini de 30 dies.
– Denúncies, per comunicar fets que poden constituir una infracció de la normativa de consum (publicitat enganyosa, absència de fulls oficials de reclamació, venda de productes perillosos, etc.).
– Queixes, per expressar disconformitat amb un servei rebut (tracte inadequat, temps d’espera excessiu, etc.) sense sol·licitar indemnització.
En primera instància, l’OCIC impulsa la mediació com a via de resolució amistosa del conflicte. Si la mediació no prospera i ambdues parts hi acorden recórrer, la sol·licitud es trasllada a la Junta Arbitral de Consum, que emet una resolució vinculant i executiva.
La informació detallada sobre el funcionament del servei, els tràmits i els canals d’atenció es pot consultar al web del Consell Comarcal del Baix Penedès, on podeu trobar els enllaços per fer una sol·licitud de mediació, tutorials per fer diferents gestions i recomanacions i preguntes freqüents.


