Ajuntament de
Sant Jaume dels Domenys

16-12-2025

Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC)

Potser t'agradaria compartir...

Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC)

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Penedès és el punt d’atenció més proper per a les persones consumidores i usuàries de Sant Jaume dels Domenys. El servei, ubicat a la plaça del Centre del Vendrell, ofereix informació i assessorament sobre els drets en matèria de consum, així com suport en la tramitació de queixes, reclamacions i denúncies derivades d’una relació de consum.

 

L’atenció es fa amb cita prèvia, que es pot sol·licitar per correu electrònic (consum@baixpenedes.cat) o per telèfon (977 157 170), indicant el nom, un telèfon de contacte i el motiu de la consulta.

 

L’OCIC s’adreça tant a persones consumidores com a empreses, i permet gestionar tres vies principals segons la situació:
Reclamacions, quan s’ha demanat a una empresa o professional la reparació d’un dany i no s’ha obtingut resposta satisfactòria en un termini de 30 dies.
Denúncies, per comunicar fets que poden constituir una infracció de la normativa de consum (publicitat enganyosa, absència de fulls oficials de reclamació, venda de productes perillosos, etc.).
Queixes, per expressar disconformitat amb un servei rebut (tracte inadequat, temps d’espera excessiu, etc.) sense sol·licitar indemnització.

 

En primera instància, l’OCIC impulsa la mediació com a via de resolució amistosa del conflicte. Si la mediació no prospera i ambdues parts hi acorden recórrer, la sol·licitud es trasllada a la Junta Arbitral de Consum, que emet una resolució vinculant i executiva.

 

La informació detallada sobre el funcionament del servei, els tràmits i els canals d’atenció es pot consultar al web del Consell Comarcal del Baix Penedès, on podeu trobar els enllaços per fer una sol·licitud de mediació, tutorials per fer diferents gestions i recomanacions i preguntes freqüents.

Potser t'agradaria compartir...