Ajuntament de
Sant Jaume dels Domenys

01-04-2020

Informació actualitzada del SOC

Potser t'agradaria compartir...

Informació actualitzada del SOC

El Servei d’Ocupació de Catalunya informa que degut a què la informació dels canals i dels processos va canviant, han fet un recull d’informació actualitzada per tal de canalitzar les sol·licituds i demandes cap al SOC i el SEPE en aquests moments que travessem d’estat d’alarma sanitària.

 

Pel que fa a l’Oficina de Treball, al SOC es treballa a torns presencialment a l’OT amb serveis mínims i atenen telèfons, la bústia del correu electrònic de l’oficina: otg_vendrell.soc@gencat.cat, i inscriuen a les persones que tenen cita prèvia del dia al SEPE via llistats.

 

El SEPE Vendrell està també presencialment, van trucant un a un als usuaris i fan la tramitació de la sol·licitud o respon la consulta corresponent per telèfon, com si estiguessin físicament a taula.

 

SOC:

- La renovació de les demandes, fitxar cada 3 mesos, es fa automàtica des de dia 13/03/20 i no caurà de baixa cap demanda per aquest motiu des d’aquell dia.

- Es pot fer el tràmit telemàtic d’activació de la demanda en baixa a la web del SOC, sempre que es conegui el PIN (si no en disposa, es pot recuperar també al mateix web)

- S’ha habilitat al web del SOC un formulari per a auto inscripció de la demanda per part dels usuaris: nou procés d’inscripció bàsica COVID-19. Per a noves inscripcions i/o que no ho han pogut fer com a activació per tràmit telemàtic.

- Així mateix s’ha habilitat un número gratuït 900 800 046 per atendre els tràmits i/o consultes que es fan habitualment a l’oficina, tant pel que fa a la demanda (les deriva a telèfons del personal de les OT en teletreball) com per a la Renda garantida (les deriva a telèfons del personal de les OT a l’oficina).

- Pel que fa a la Renda Garantida, per a noves sol·licituds es poden demanar cita prèvia (assistent al web del SOC o trucant al 900 400 012), està oberta per agafar-la a partir del 20/04/20. Per a tràmits i consultes: el número 900 800 046 i la bústia de l’OT: otg_vendrell.soc@gencat.cat  per comunicar canvis i aportar documentació.

- Per a qüestions relacionades amb bonificacions de contractes, mesures de suport a les empreses, autònoms,...: cal entrar en contacte amb l’Àrea de Serveis a les Empreses (serveisempresa.soc@gencat.cat).

- Si alguna Residència de l’àmbit sociosanitari ha de posar una oferta, aquesta té caràcter preferent i caldrà que es posi en contacte amb algun dels següents canals: covid19.tsf@gencat.cat, telèfon: 934 831 000, o bé serveisempresa.soc@gencat.cat

- Es recorda que per a casos de situacions de violència masclista, el telèfon gratuït 24 h - 365 dies/any: 900 900 120 o trucant al 112.

 

 

SEPE:

- Molt important discriminar si es tracta d’un treballador afectat per un Expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO): no ha de fer res (ni cita prèvia al SEPE ni inscripció SOC) ja que l’empresa se n’encarrega de tot i ho tramita directament al SEPE.

- Si es tracta de la fi de contracte o un comiat individual, cal demanar cita prèvia, el canal a utilitzar és: “Pre-sol·licitud de prestació individual” que es troba a https://sede.sepe.gob.es / Procediments i serveis / Persones / Protecció per atur / Formulari per a pre-sol·licitud de prestació individual. A baix d’aquest correu: pantalla del formulari. A partir d’aquí, un funcionari del SEPE trucarà l’usuari quan arribi el seu torn de cita prèvia demanada així, i farà la tramitació per telèfon igual que si estigués a l’oficina. Si l’usuari no estigués inscrit al SOC, ho demana i li fan al SOC.

- No es tindran en compte els terminis establerts per sol·licitar les prestacions.

- Les pròrrogues dels subsidis es realitzaran de forma automàtica, sense necessitat de sol·licitud, a l’igual que les Declaracions anuals de persones majors de 52 anys.

 

Potser t'agradaria compartir...