Ajuntament de
Sant Jaume dels Domenys

09-02-2015

Junta de Govern Local del 9 de febrer de 2015

Potser t'agradaria compartir...

Extracte de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local del 9 de febrer de 2015.



- S'aprova l'acta anterior.



- S'atorga la subvenció per l’adquisició de llibres de text, als alumnes empadronats i assistents al col·legi públic del municipi. L'import serà abonat als comptes indicats pels pares o tutors, d’acord amb el llistat que es troba a l’expedient 147/2014. Es denega la subvenció a aquells alumnes que no estiguin empadronats al municipi, i a aquelles sol·licituds que havent rebut subvenció d’altres organismes superen l’import de la subvenció que hauria d’atorgar l’Ajuntament de Sant Jaume, i a aquells alumnes no escolaritzats durant el curs 2014-2015. Abans de realitzar-se l’ingrés de l’ajut, es comprovarà que els pares o tutors sol·licitants no tenen cap deute pendent amb l’Ajuntament, i en cas de què existeixi, caldrà que els interessats presentin el justificant d’haver realitzat el pagament per tal de fer efectiu l’ingrés de la subvenció. D’acord amb la disponibilitat pressupostària, si durant el curs 2014-2015 es produís la inscripció d’algun nou alumne al col·legi públic del municipi, es concedirà el 40% de la subvenció una vegada comprovats el compliment dels requisits, sense necessitat d’acord plenari posterior, i mitjançant resolució de l’alcaldia. El ple de la corporació reunit en data 24 d'octubre del 2002 va modificar l'article 8.è, el qual diu: Si a la finalització del curs de referència (30 de juny) no s'ha presentat la sol·licitud, manquen documents i/o no s'han liquidat els deutes pendents, no s'abonarà l'import de la subvenció que restarà revocada. El Ple de la corporació reunit en data 21 de juny de 2012, va modificar l’article 1, el qual diu: La finalitat de la subvenció és avançar cap a la gratuïtat de l'ensenyament, subvencionant fins el 40% del cost dels llibres de text a tots els alumnes de Educació Infantil (2n cicle) i als alumnes de primer cicle d´Educació Primària assistents a l’ escola del municipi i de manera excepcional en aquell curs o cursos on no es pugui aplicar el programa de reutilització de llibres de text. I també l’article 5, el qual diu: La subvenció serà fins el 40 % del cost dels llibres de text adquirits i s'haurà de presentar l'original de la factura i/o comprovant de l'ingrés a l’entitat bancària. L'Ajuntament comprovarà si ha estat atorgada subvenció per part del Consell Comarcal del Baix Penedès i/o del Ministeri d'Educació, i en el cas afirmatiu, la subvenció de l'Ajuntament serà per una quantitat fins arribar al màxim del 40% del cost dels llibres. El pagament de la subvenció de l'Ajuntament es realitzarà una vegada revisats els atorgaments de les administracions esmentades.



- S'acorda concertar la contractació per via de contracte menor a favor d’Elèctrica Güell per a la revisió de les calderes de la calefacció de l’Escola Els Quatre Vents i per a la posterior revisió d’una entitat d’inspecció i control, així com la revisió anuals dels climatitzadors, per un import que ascendeix a 1.585,43 €.



- Es concedeix la titularitat del nínxol núm. 127 del cementiri municipal, a la persona sol·licitant.



- D’acord amb l’escrit presentats per 17 veïns de l’Hostal, i atenent a la proposta feta, l’Ajuntament emplaça als veïns a una reunió el proper dilluns dia 16 de febrer a les 20.00 hores a l’Ajuntament, amb la promotora del projecte Catalana de Construcciones ARI-COR. Veure ANNEX 1.



- Es desestima el recurs de reposició formulat en data 30 de gener de 2015 per part de les persones sol·licitants contra l’acord de la Junta de Govern Local de data 30 de desembre de 2014, pel qual s’aprova l’atorgament de la llicència ambiental a l’empresa Reciclatges Penedès SL, relativa a l’activitat d’una planta de residus de la construcció i demolició de la parcel·la 113, del polígon 4 ( resultant de la unió parcel·lària de les parcel·les 77, 82 i 83 ) amb referència cadastral 43139A004001130000HH del terme municipal de Sant Jaume dels Domenys (Expd. 346/2013), del terme municipal de Sant Jaume dels Domenys. Es desestima la suspensió de l’executivitat de l’acord de la Junta de Govern Local de data 30 de desembre de 2014, perquè no es donen els supòsits legalment previstos perquè sigui atorgada la citada suspensió.



- S'aproven les liquidacions de l’Impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, de diferents anys d’acord amb les transmissions corresponents a 4 expedients, amb un import total de 3.411,18€.



- S'aprova la memòria valorada per a la pavimentació de l’espai entre la Rambla i el carrer Parellada al nucli de Sant Jaume, redactada per Maria Almirall Ferrerons i que ascendeix a un import de 49.948,80 € (IVA inclòs).



- S'atorga la instal·lació del gual al carrer d’Europa, núm. 29 a nom de la persona sol·licitant.


- S'atorguen 2 llicències municipals d'obres menors i aproven les liquidacions de l’impost de construccions i obres i la taxa dels expedients corresponents.



- S'acorda la devolució de l’import de 339,12 € dels rebuts de l’IBI (des del 2008 fins el tercer període de 2014) a nom de la persona sol·licitant, corresponents a la parcel·la del carrer Marinada, núm. 7, per no ser-ne titular des del 21 de desembre de 2007, i acordar l’anul·lació del rebut del quart període del 2014 (segons el llistat 017) i dels recàrrecs, si s’escau.



- S'aprova la fase ADO (autorització, disposició i reconeixement de la despesa) de la relació número 37 de factures per un import de 33.048,45 € euros per aplicació pressupostària de l’exercici 2014.



- S'aprova la fase ADO (autorització, disposició i reconeixement de la despesa) de la relació de factures per un import de 76.532,10 € euros per aplicació pressupostària de l’exercici 2015.



- S'acorda concertar la contractació per via de contracte menor a favor d’Espectacles Maestrat per a l’espectacle infantil de Carnaval que se celebrarà el dia 14 de febrer de 2015 a la Societat de Sant Jaume. L’import del contracte ascendeix a 485 € (IVA inclòs), i inclou l’espectacle Muniatto Xou amb percussió i gralla.



- S'adjudica a l’Entitat financera CAIXABANK la concertació d’una pòlissa de crèdit per un import de 150.000 euros en les condicions següents:

Capital màxim inicial: 150.000 euros

Interès primera fase: 2,801 anual

TAE: 4,65% efectiu anual postpagable

Comissió d’estudi: 750,00 euros

Comissió d’obertura: 1.500,00 euros.

Condicions de variabilitat: Data finalització primera fase: 31-03-2015

Periodicitat de la revisió: Trimestres naturals.

Euribor + 2,75% de diferencial sense arrodoniment.

Termini de l’index: 3 mesos

Data venciment de la concertació de la pòlissa de crèdit: 31-12-2015.

Potser t'agradaria compartir...